Скверні історії та новий аеропорт: Як мер Запоріжжя виконував обіцянки

Міський голова Запоріжжя Володимир Буряк у 2015-му не оприлюднював виборчої програми, однак обіцянки роздавав. Втілити у життя зміг не всі  
 

Скверні історії та новий аеропорт: Як ме…

Міський голова Запоріжжя Володимир Буряк повідомив, що веде на вибори власну політсилу – партію Володимира Буряка "Єднання". Заява пролунала на тлі чуток про приєднання очільника Запоріжжя до гіпотетичної "партії мерів" та після слів Президента України Володимира Зеленського про те, що той не допустить створення перешкод для участі в місцевих виборах регіональних партійних проєктів.

Прийдешні місцеві вибори, на думку Буряка, стануть рубіконом, який здолають лише ті, хто вже продемонстрував дієвість та місцевий патріотизм. Тож портал Depo.Запоріжжя вирішив оцінити дієвість самого Буряка, проаналізувавши, наскільки запорізький мер дотримався обіцяного.

Міський голова Запоріжжя Володимир Буряк – один із небагатьох мерів великих українських міст, який в 2015 році в якості кандидата на посаду не оприлюднював виборчої програми. Тому оцінити, що мріялося кандидату- Буряку і що втілилося у життя Буряком-мером, неможливо. Натомість, кілька лозунгів-обіцянок були закарбовані на його виборчих бордах, деякі лунали на передвиборчих зустрічах, не обійшлося без них і на першій (та єдиній) прес-конференції, яка відбулася одразу після отримання Буряком посвідки міського голови.

ЖГК: Аудит й беззбитковість

Дві головні обіцянки Буряка в сфері ЖГК – проведення аудиту місцевих комунальних підприємств та виведення їх на беззбиткову роботу.

Аудит розпочався одразу. Уже на початку 2016 року громадськості були презентовані його результати: численні порушення та багатомільйонні збитки. Керівники комунальних підприємств "Управління капітального будівництва", "Основаніє", "Міські теплові мережі", "Водоканал" були звільнені, матеріали аудиту передані правоохоронцям. Деякі справи перебувають на різних стадіях розслідування й зараз. При цьому суми збитків і зловживань, які в них фігурують, уже не на стільки вражаючі, як на презентаціях.

За логікою, результатами аудиту мали б стати компенсація збитків та підвищення ефективності роботи підприємств. Першого не сталося. Ба більше: КП "Основаніє", наприклад, досі в боргах перед містянами за недодані послуги. Щодо ефективності, її можна оцінювати по-різному, але початки щонайменше двох опалювальних сезонів у місті за каденції Буряка були провальними.

У 2019 році більшість комунальних підприємств Запоріжжя були прибутковими, але понад десяток працювали зі збитками. Із бюджету регулярно дотується КП "Запоріжелектротранс". При чому дотації йдуть не лише на розвиток, а й на виплату заробітної плати його працівникам.    

Благоустрій: парки і сквери

Розпочати благоустрій міста Буряк обіцяв із парків і скверів. У цьому напрямку здобутки міського голови доволі суперечливі. З одного боку, у Запоріжжі побільшало упорядкованих рекреаційних зон: сквер Театральний, Алея троянд, проспект Маяковського тощо, тривають створення ландшафтного парку, реконструкція площі Запорізької з видом на Дніпрогес та колишнього "скверу Піонерів", упорядковуються міські пляжі. Можна нарікати на несмак, з яким їх облаштували. Наприклад, троянди на алеї обнесені парканчиком, схожим на цвинтарний, а в сквері Театральному замало зелені та забагато плитки, яка за кольором геть не відповідає старому місту. Утім, про смаки, як то кажуть, не сперечаються.

З іншого боку, безперечним "парковим провалом" став скандал навколо скверу Яланського в центрі міста, який, по суті, знищили під будівництво торгівельно-розважального центру. Ще більшим провалом є занепад улюбленого місця відпочинку запоріжців – парку "Дубовий гай". І деякі фахівці, і активна громадськість тривалий час вказували Буряку на проблеми з "Дубовкою", насамперед, на не надто вдале кадрове рішення – директора парку. Мер волів цього не бачити і не чути, аж до поки в "Дубовці" не сталася трагедія – восьмирічну дівчинку привалило на смерть парковою скульптурою.

Тож навряд чи сам Буряк ризикне найближчим часом хвалитися парковим благоустроєм.

Дороги: повне оновлення за п’ять років

За каденцію запорізький мер пообіцяв повністю оновити дороги в місті – і на центральних вулицях, і всередині кварталів, зокрема, у приватному секторі. Ремонти дійсно тривають. Однак охопити ними усі дороги Запоріжжя, які того потребували, не вдалося. Окрім того, якість ремонтів подекуди була невисокою, а постійні аварії на комунікаціях, через які на дорогах доводиться розривати ями, не поліпшують дорожнього покриття. Тож і сьогодні Запоріжжя не може похвалитися гарними дорогами, навіть на центральному проспекті – Соборному, що є головною транспортною артерією міста.

До двох найгучніших дорожніх ремонтів у місті, на греблі Дніпрогресу і Північному шосе місцева влада, по суті, мала небагато стосунку. Ремонт Дніпрогесу за дорученням президента України Володимира Зеленського й фінансово, й організаційно забезпечувало, насамперед, Укргідроенерго, на чиєму балансі перебуває гребля. Ремонт Північного шосе за власний кошт провів комбінат "Запоріжсталь" в рамках проекту з модернізації сталеплавильного виробництва.

Кадри: Тільки місцеві

На початку каденції Буряк обіцяв, що його команда формуватиметься виключно з місцевих кадрів, але забув уточнити, що йшлося не про місто Запоріжжя, а про місце – комбінат "Запоріжсталь". Потужний "десант" заводських кадрів у мерії викликав на початку каденції Буряка чимало нарікань, обурень і жартів. Зрештою, з легкої руки активістів, мерію почали називати заводомерією. Однак, не можна сказати, що обіцянка не була виконана.

При цьому, як показує приклад і з директором парку "Дубовий гай" Олегом Крамаренком, і з більш близьким до мера оточенням, якість кадрових рішень була невисокою.    

Транспорт: Великі автобуси та оновлення трампарку

    

Розв’язання транспортних проблем Запоріжжя, а вони доволі болючі, Буряк на самому початку каденції не озвучував, але згодом ці обіцянки пролунали. Йшлося про оновлення транспортного парку та поступову заміну маршруток автобусами великої місткості. Запоріжжя дійсно активно закуповує автобуси та тролейбуси. Нині на маршрутах, де немає тролейбусної контактної мережі – наприклад, на Хортиці – працюють тролейбуси з автономним ходом. З’явилися на вулицях і великі 18-метрові автобуси. Також в рамках програми "Запорізький трамвай" оновлюється трампарк, причому, трамваї збирають у Запоріжжі.

При цьому гострота транспортної проблеми не знята: жителям правобережних районів, як і раніше, важко діставатися центру міста та повертатися звідти.  

Найбільший транспортний, одночасно інфраструктурний та піар-проєкт Буряка – запорізький аеропорт. Тут побудований новий термінал, який мав би вже запрацювати, якби не карантин. Новий аеропорт був обіцяний Буряком запоріжцям у 2016 році.  

У правоохоронців є питання щодо використання коштів на будівництві, частина містян вважає ці питання не безпідставними. Однак, варто визнати: мало що настільки ганьбило Запоріжжя, як його старе летовище. Тож реалізація цього проєкту, скоріше за все, залишиться в очах городян і гостей міста "жирним плюсом до карми" нинішньої міської влади.  

Ідеологія: "Міцний господарник"

Буряк – зразковий мер-господарник, не стільки в сенсі керування міським господарством, скільки у підкресленому бажані уникати ідеологічно-політичних питань. Вулиці перейменовані, пам’ятники радянським тиранам прибрані, на площі Запорізькій (колишній Леніна) рівняють із землею останні згадки про вождя. Але переважна більшість запоріжців гадки не мають, що думає з цього приводу міський голова. На відміну, наприклад, від харків’ян, де Геннадій Кернес активно висловлювався й висловлюється з подібних питань.

Єдина умовно ідеологічна обіцянка, яка пролунала з вуст Буряка на початку каденції (ще до "мовного закону"): підтягнути українську й використовувати її. Сесії мер проводить державною. Попри те, що у нього є кілька "фірмових" русифікованих слівець, в цілому, він балакає українською непогано і, здається, із задоволенням.

Читайте також:

Зашквар "Батьківщини" та бентега Буряка: Як коронавірус псує рейтинги запорізьким політикам

Передвиборче Запоріжжя: З якої психозброї "слуги" гатитимуть по Буряку

Нова "команда Буряка": Запорізький мер почав пошук ресурсів на виборчий проект

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Запоріжжя

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"