ТОП-5 прикладів гучного піару на запорізьких мостах: від Януковича до Буряка

Запорізька "стройка вєка" сотню разів ставала передвиборчими фішками політиків різних рівнів

ТОП-5 прикладів гучного піару на запоріз…

На мостах піарились всі, кому не ліньки: і прем'єри, і кандидати в президенти, і місцеві чиновники. А завершилось все тим, що мостові переходи "зжерли" купу бюджетних мільярдів і наразі просто розвалюються

Портал Depo.Запоріжжя вирішив згадати, хто і як обіцяв добудувати запорізькі мости та як вони допомогли політикам

Карташов: Шанс стати вічним мером

2003 рік. Після передчасної смерті мера Олександра Поляка, в Запоріжжі стартують позачергові вибори міського голови. Кандидат Євген Карташов, який є безперечним лідером у передвиборчій гонці, для своєї кампанії обирає ідеальну "фішку": обіцяє протягом п’яти років побудувати мости, які з'єднають два береги Дніпра.

Запорізька "стройка вєка" сотню разів ставала передвиборчими фішками політиків різних рівнів - фото 1

Вперше про необхідність будівництва нової транспортної магістралі експерти заговорили ще наприкінці 1980-х. Тоді навіть розробили проект будівництва, проте через дорожнечу та протести екологів, його відхилили.

Протягом десятиріччя до цієї теми періодично поверталися, але все закінчувалось лише на рівні розмов. Питання будівництва мостів вчергове підняв мер Запоріжжя Олександр Поляк. Саме за його керування офіційний Київ пообіцяв звернути увагу на проблему та подумати, яким чином вишукати гроші на цей об’єкт. Проте Поляку не вдалося довести тему до кінця, і після його смерті "мостову фішку" перехопив кандидат в мери Євген Карташов: всі його передвиборчі програми базувалися на гарантіях розпочати, а згодом і завершити будівництво магістралі. Теми мостів стали його багаторічною "фішкою", яка могла б гарантувати одвічне мерство: городяни щиро вірили в те, що Карташов виконає свою обіцянку і все ж здійснить мрію жителів Правого берега Запоріжжя швидко та безперешкодно добиратися на "велику землю", тобто в центр міста. І якби не політичний переполох, що трапився у Запоріжжі в 2010 році, коли Карташова змусили піти у відставку, тему з мостами він мусолив би до кінця свого життя. Втім, задля об’єктивності слід зазначити, що пік мостового будівництва спостерігався саме в період правління мера Карташова.

Янукович: каміння і президентство

2004 рік. До Запоріжжя з робочою поїздкою приїздить тодішній прем'єр-міністр України Віктор Янукович. Окрім того, що саме в місті козацької слави на з'їзді Партії регіонів Янукович заявив про те, що йде в президенти, він ще й урочисто, перед десятком відеокамер заклав перший камінь будівництва запорізьких мостів.

Запорізька "стройка вєка" сотню разів ставала передвиборчими фішками політиків різних рівнів - фото 2

"Через п’ять років, коли я буду президентом, я разом з вами буду відкривати новий міст через Дніпро", – божився тоді Янукович. Та не сталося, як гадалося.

Тоді головну посаду країни Янукович не отримав. Так само, як і запорожці не дочекалися мостових переходів. Хоча на слово повірили і на виборах-2004 віддали йому майже 70% голосів.

Червоненко: москалі та гроші

2007 рік. Будівництво запорізьких мостів у самому розпалі. Проте, у держави на них не вистачає грошей. Тоді у гру вступає колишній губернатор Запорізької області Євген Червоненко, який періодично "радував" громадськість своїми сенсаційними заявами та неординарними ідеями.

Запорізька "стройка вєка" сотню разів ставала передвиборчими фішками політиків різних рівнів - фото 3

Зокрема, на одній з нарад Червоненко заявив, що візьме кредит і добудує мости. Проте проїзд по новій магістралі буде платним. Мотивував Червоненко це тим, що платити за дороги – це нормальна європейська практика. До того ж, грошей все одно нема, а якщо дати гарантії іноземним інвесторам, що гроші "відіб'ються" за рахунок платного проїзду, то від охочих добудувати запорізький міст не відіб'єшся. Ну, і попаритись можна, бо в Україні й досі немає проїжджих частин, де б водії платили гроші.

За словами Червоненка, на той момент він вже провів переговори, і гроші пообіцяв дати один з московських банків. Йшлося про 300 мільйонів доларів. "Сподіватися за державне фінансування – це забути про будівництво мостів. Такими темпами ми будемо їх 10 років чекати. Це топтання на одному місці", – мотивував тоді свою ідею Червоненко.

Проте, з ним не погодилась ані громадськість, ані вже згаданий мер Карташов. "Платні мости – це витирання ніг на запорожцях. Запорожці такого не заслужили", – "відрізав" тоді міський голова.

Що на цей пасаж відповів Червоненко, широкому загалу невідомо. Проте ані інвесторів з кредитами, ані платного проїзду, ані мостів мешканці міста так і не дочекалися.

Сін: Азаров та мости під ялинку

Колишній міський голова Запоріжжя Олександр Сін, який змінив на посаді Євгена Карташова, вже увійшов в історію міста, як найбільший мер-"балабол". Всю свою каденцію він обіцяв запорожцям "золоті гори", але майже нічого з обіцяного не виконав.

Це стосується, зокрема, і нових мостів. Зокрема, восени 2012 року до Запоріжжя з робочим візитом навідався тодішній прем'єр-міністр України Микола Азаров. Приїздив напередодні парламентських виборів. Побував на будмайданчику і заявив: скоро-скоро мости добудуються.

Сін, який на той час очолював міську організацію Партії регіонів підхопив цю передвиборчу "фішку" і почав лепетати про те, що Новий рік запорожці будуть зустрічати на нових мостах. З тих пір промайнуло чимало часу… тобто аж чотири нові роки, проте будівництво не завершене й наполовину.

Запорізька "стройка вєка" сотню разів ставала передвиборчими фішками політиків різних рівнів - фото 4

Буряк: Знести не можна будувати

Вирішив продовжити тему недобуду сторіччя і "ахметівський" мер Володимир Буряк. Проте, на відміну від попередників, головний інженер "Запоріжсталі" не обіцяє завершити будівництво. Він пішов далі й каже, що… наявну магістраль треба знести, а на її місці почати будувати нову. Аргументує це тим, що попередники будували з неякісних матеріалів, а влада невчасно виділяла гроші. Тому конструкція, яку ще навіть не ввели в експлуатацію, вже почала руйнуватися.

Запорізька "стройка вєка" сотню разів ставала передвиборчими фішками політиків різних рівнів - фото 5

Загалом на будівництво запорізьких мостів вже витрачено 12 років та понад 3 мільярди гривень. Аби завершити "будівництво століття", треба ще майже 7 мільярдів. Де Буряк візьме на це гроші, він поки не зізнається. Може, Ринат Ахметов продасть "Запоріжсталь" і всі вилучені кошти віддасть на завершення, врешті решт, цього довгобуду. Аби Новий рік було де зустріти.

Для довідки

Запорізькі мости почали будувати у 2004 році. Запланована здача в експлуатацію – 2009 рік. Попередня вартість проекту – 1,2 млрд. грн. Скільки будівництво коштує зараз, не знає ніхто. Різні експерти озвучують суми від 6 до 10 мільярдів гривень.

Недобудовані мости "пережили" трьох президентів – Кучму, Ющенка, Януковича та от зараз "переживають" Порошенка; п'ятьох прем’єрів (Януковича, Азарова,Тимошенко, Єханурова та Яценюка) та мерів Карташова, Сіна та – нині – Буряка.

Всі новини Запоріжжя сьогодні читайте на Depo.Запоріжжя

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme