До АМКУ передали докази змови учасників тендеру на добудову запорізьких мостів вартістю 12 млрд грн

Заяву з доказами антиконкурентних узгоджених дій з боку учасників тендеру на добудову запорізьких мостів подали до Антимонопольного комітету України засновники платформи "Ліга антитрасту" – ГО "Рада захисту конкуренції та споживачів"
 

До АМКУ передали докази змови учасників…

Про це повідомляє Depo.Запоріжжя з посиланням на Наші гроші.

Громадські активісти вважають, що на найбільшому тендері цього року – на добудову запорізьких мостів мала місце змова між турецькими компаніями  Onur та Gocay. Заяву з доказами узгоджених антиконкурентних дій передано до АМКУ. Такими доказами активісти вважають схожість у тендерних пропозиціях компаній, їх ціновій поведінці на аукціоні та ланцюжки зв’язків між фірмами.

Зокрема,  одна і та ж особа є керівником фірми "Гьочай " та довіреною особою голови правління "Онуру "; довідки цих фірм мають однакові метадані та характерну структурну схожість; хоча фірми розташовані на відстані 600 км одна від одної, вони одночасно отримували банківські довідки в одному відділенні банку та одночасно засвідчували документи на тендер у одного нотаріуса. Є й інші підозрілі збіги.  

Антимонопольний комітет після отримання заяви має розпочати розслідування та за результатом притягнути змовників до відповідальності у вигляді штрафу в розмірі до 10% доходу цих компаній за попередній рік. Йдеться про сотні мільйонів гривень. Крім цього, Укравтодор після прийняття АМКУ рішення матиме право стягнути зі змовників спричинену йому шкоду у подвійному розмірі.

При цьому розслідування жодним чином не впливатиме на процес будівництва мосту та обов’язок компанії виконати умови контракту залишається незмінним.

Довідка.

Тендер на будівництво Запорізького мосту провела Служба автомобільних доріг Запорізької області. Торги завершились підписанням угоди з "Онуром" вартістю 11,92 млрд грн. Це найбільший тендер 2020 року в системі "Прозорро". На участь в тендері подавали заявки ще чотири українських та іноземних компаній – китайські корпорації China Road and Bridge Corporation та Сіногідро Корпорейшн Лімітед, турецька компанія "Лімак" та київське ТОВ "Еко-буд-трейд". Однак представники "Укравтодору" в усіх випадках знайшли приводи для відхилення конкурентів. "Сіногідро" і "Лімак"оскаржували своє відхилення в АМКУ, однак з різних причин відкликали свої скарги.

Відтак до участі в торгах були допущені лише турецькі компанії "Онур" та "Гочай". В результаті вони провели між собою торги, знизивши свої пропозиції лише на 3% від очікуваної вартості торгів. При цьому різниця між їхніми пропозиціями становила лише 0,26%. Останнє може бути ще однією ознакою антиконкурнетних узгоджених дій.

Раніше повідомлялося, що турецький "Онур" виграв тендер на добудову запорізьких мостів. Нагадаємо, після добудови верхових мостів, Укргідроенерго хоче закрити на тривалу – дворічну – реконструкцію греблю Дніпрогесу. Нині дорогу тут повністю відкрили для автомобільного руху та взяли під цілодобову охорону. Будівництво мостів через Дніпро було розпочато 15 років тому. Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук під час торішнього візиту у Запоріжжі заявив, що мости мають "поїхати" за два роки.

Всі новини Запоріжжя сьогодні читайте на Depo.Запоріжжя

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme