Запоріжжя для велосипедистів – пекло: Що дратує власників двоколісних

Спорт, розвага та засіб пересування "в одному флаконі" – велорух не потребує реклами, а рік карантинних обмежень лише додав двоколісним популярності. На жаль, це жодним чином не відбилося на розвитку велоінфраструктури

Валерія Константинова
Журналіст регіональної редакції Depo.Запоріжжя
Запоріжжя для велосипедистів – пекло: Що…

Запоріжжя з його широкими та довгими дорогами, з одного боку, і безліччю екологічних та транспортних проблем, з іншого, здавалося б, як ні одне інше місто України має бути зацікавлене в підтримці велоруху. В дійсності ж запоріжці дедалі більше сідають на ровери, але не почуваються на них ані зручно, ані безпечно. На старті чергового велосезону містяни розповіли Depo.Запоріжжя, де катаються, з якими проблемами стикаються та наскільки Запоріжжя пристосоване для людей на двох колесах. 

Олексій Толмачов, фотохудожник: Пристосованість Запоріжжя для велосипедистів чотири бали з десяти

Олексій Толмачов, фотохудожник

Олексій їздить на велосипеді практично щодня у будь-яку пору уже понад 10 років. У хлопця свій велосипед Trek, його він використовує як основний транспорт в межах міста та частково по області. Найулюбленіше місце для катання – Хортиця. Олексій каже, що островом можна влаштовувати справжні веломандрівки. Ще велосипедистові подобаються Правий берег, набережна та частково проспект Соборний.

За словами Олексія, небезпека підстерігає запорізьких велосипедистів під час руху проїжджою частиною, особливо там, де є маршрутки та складні перехрестя: нерегульовані, з круговим рухом. Серед основних джерел небезпеки хлопець називає:

  • ненадання пріоритету в русі велосипедисту під час руху головною дорогою з боку транспортних засобів, що рухаються другорядною, непередбачувані маневри, особливо серед маршруток;
  • занадто малий запас ширини проїзної частини та дуже щільний боковий інтервал між велосипедом та транспортом, що мають більшу швидкість (зокрема на мостах).

"Пристосованість Запоріжжя для велосипедистів чотири бали з десяти. Пересуватися містом вкрай небезпечно через погану якість доріг, особливо це стосується перших смуг на дорогах з двома або більше смугами для руху в одному напрямку. Не всюди є велостоянки, відсутні велодоріжки на основних транспортних артеріях міста: набережна, дороги між мостами та на них", – розповів Олексій.

На думку фотографа, для поліпшення ситуації потрібно відділити смугу для руху велосипедистів хоча б на набережній, обладнати платні парковки для велосипедів з охороною біля великих супермаркетів, кафе тощо. Зробити більш безпечним переїзд з одного берега міста на інший.

Анастасія Гаценко, веб-розробниця: Водії не помічають велосипедистів

Анастасія Гаценко, веб-розробниця

Анастасія має велосипед Veliki TM (МТВ), на якому катається шість років – найчастіше влітку. Використовує велосипед і як засіб пересування, і для розваги. "Коли треба поїхати у центр міста – використовую Прибережну магістраль. Там немає громадського транспорту, тож менше машин, аніж на проспекті. Найбільше подобається Хортиця, це безпечне місце для велопрогулянок", – каже дівчина.

Анастасія нарікає, що водії автівок взагалі не помічають велосипедистів. Тому під час пересування на складних перехрестях потрібно бути максимально обережними. Окрім того, водії часто ігнорують сигнали велосипедистів.

На думку веб-розробниці, Запоріжжя взагалі не пристосоване для пересування на велосипеді. Анастасія вважає, що насамперед місту потрібні велодоріжки та парковки для велосипедів.  

Алла Чеберяко, власниця веломагазину: Ніхто нічого не зробив, щоб вберегти життя велосипедистів

Алла Чеберяко, власниця веломагазину

Алла їздить на велосипеді понад 20 років. Нині постійно використовує велосипед "Круізер", який спеціально замовляла в Італії. Жінка отримує велике задоволення від їзди. Катається кожну вільну хвилину, їздить на своєму "Круізері" на роботу. Алла каже, що вже відвикла користуватися громадським транспортом. Найулюбленіші місця для катання – Хортиця, набережна, парк "Дубовий гай".

За словами Алли, з велоінфраструктурою в місті справи кепські, як і з безпекою велосипедистів. "Я сама як колишній водій розумію, в якій небезпеці перебуває велосипедист, який їде проїжджою частиною. Хоча правила руху змінилися, тепер велосипедисти можуть їхати проїжджою частиною, але ніхто нічого не зробив, щоб вберегти життя велосипедистів. Багато людей не зможуть наважитися їхати дорогою разом з автомобілями. І це правильно, бо вони не мають достатнього досвіду. У Запоріжжі було багато випадків, коли під час ДТП гинули велосипедисти", – поділилася велосипедистка.

Власниця веломагазину каже, що попри зростаючу популярність двоколісного транспорту, багато запорізьких батьків не купують дітям велосипеди саме з міркувань безпеки.

На думку Алли, у Запоріжжі достатньо широкі дороги, тому реально зробити повноцінні велодоріжки. Натомість зараз велосипедистам доводиться їздити біля тротуарів, де глибокі ями, скло, цвяхи. Там їхати небезпечно, це може закінчитися серйозними травмами.

Ольга Бордюжа, журналістка: Влада не звертає на велосипедистів уваги, бо їздить на чотирьох колесах

Ольга Бордюжа, журналістка

Ольга освоїла велосипед досить недавно. Чотири роки тому чоловік подарував їй на день народження білий Totem та сказав: "Сідай та їдь". Ольга поїхала. Здебільшого їздить на велосипеді в теплу пору року, майже щодня. Якщо вдається, то разом з чоловіком.

Для Ольги велосипед – можливість "розтрястись" після робочого дня. "Їдеш собі, роздивляєшся по сторонах. Мозок відпочиває", – каже жінка. Наодинці Ольга катається набережною – від "Ашану" до "великого будівництва мостів" та назад, бо там менше світлофорів і перехресть. Їздить тільки по тротуару. При цьому зазначає, що тротуари на Прибережній магістралі не пристосовані не те що для велосипедистів, а й для пішоходів. Разом із чоловіком їздять на Хортицю й там катаються до скіфського стану, до музею.

Ольга каже, попри те, що за останні 15 років велосипедистів у Запоріжжі побільшало в десятки разів, місто залишається непристосованим для людей на двох колесах. "Велодоріжки можна перерахувати на пальцях однієї руки. І навіть по них найчастіше пересуваються пішоходи", – каже журналістка.

Відсутність велоінфраструктури у Запоріжжі Ольга пояснює тим, що міська влада та привладні кола це "люди на чотирьох колесах". "Собі вони дороги більш-менш ремонтують. Якби хоч хтось із них чи з членів їхніх родин сіли на велосипеди, вони б одразу відчули, що місто негостинне для водіїв двоколісних засобів дорожнього руху", – каже жінка.

На думку Ольги, місто насамперед потребує велодоріжок. "Я б дуже хотіла відчути вітер у волоссі, коли я їду по пристосованій для цього ділянці дороги, а не розтрясати обід на нерівностях та не перестрибувати ями чи навіть переходити їх пішки. І ще хотілось би більше поваги з боку водіїв автомобілів, бо навіть на пішохідних переходах дуже рідко пропускають", – підсумувала Ольга .

Сергій Артемов, студент: Багато ям та скажених водіїв

Сергій Артемов, студент

Сергій катається на велосипеді з дитинства. Їздить у теплу пору року кожні вихідні. Велосипед для Сергія – відпочинок. Однак час від часу хлопець використовує його, аби з’їздити до магазину та у справах. Катається найчастіше в парках, на проспекті та набережній. Дратує Сергія якість доріг та автівки, які перебільшують швидкість. "На дорозі дуже багато ям, в які можна в’їхати та впасти або пошкодити колесо. Крім цього, дуже небезпечно їхати вздовж узбіччя, тому що деякі водії проїжджають на великий швидкості, тому страшно, що можна не впоратися з керуванням" – поділився Сергій.

На думку студента, для безпечного пересування велосипедистів у Запоріжжі не вистачає хороших доріг та нормальних велодоріжок. Сергій зазначає, що існуючі велодоріжки – це, здебільшого, просто розмітка на дорозі, яка з часом стирається. Також не вистачає велопарковок біля супермаркетів.   

Олександр Осадчий, оператор одного з центральних телеканалів: Місто, яке має Хортицю, не має туди веломаршруту

Олександр Осадчий, оператор одного з центральних телеканалів

Олександр сів на велосипед семирічним хлопчиком, коли бабуся на день народження подарувала "Орлик". Відтоді їздить постійно і почувається на двоколісному, як на своїх двох. Катанню на "гірському" велосипеді Ghost Олександр присвячує весь вільний час. "В першу чергу велосипед для мене це пригода. Я кожного разу сідаю на нього, не думаючи про те, куди він мене завезе, чи вистачить сил повернутися, що робитиму, якщо щось зламається. Просто звільняю голову та відпускаю думки по вітру", – розповів Олександр. 

Найчастіше чоловік катається за містом або на Хортиці – подалі від шуму та асфальту. Тим більше, що Ghost найкраще показує себе на стежках та бездоріжжі. Утім, іноді Олександр виїжджає до центру міста, щоб випити кави.

За словами велосипедиста, щодня він стикається з неповагою водіїв автівок,  які у переважній більшості вважають, що "роверисти" повинні рухатись тротуарами. "Підперти на світлофорі, підрізати на повороті – звична справа", – каже Олександр, при цьому зазначаючи, що з року в рік таких випадків все ж таки стає менше.

Олександр каже, що Запоріжжя для велосипедистів – це пекло. Чоловіка дивує, що місто, яке має заповідник на острові Хортиця, не має туди веломаршруту. Велодоріжки починаються зненацька та ведуть до знака "велосипедам не можна". Майже немає велопарковок. "Для початку треба зробити хоча б щось. Хоча б десь. Але зробити це нормально. Для людей. Одразу згадую велодоріжку на вулиці Сергія Тюленіна. Починається вона на проспекті Соборному і веде до мосту Преображенського, де знак "велосипедам не можна". Куди? Чому? Навіщо? Щоб що? Залишаються тільки питання", – підсумував Олександр.

Всі новини Запоріжжя сьогодні читайте на Depo.Запоріжжя

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"