Фальстарт чи бойкот: Чи можна у Запоріжжі укласти угоду з лікарем

У запорізьких поліклініках - черги з бажаючих розібратися в черговому етапі медичної реформи. Але, схоже, пацієнти зарано штурмують реєстратури

Фальстарт чи бойкот: Чи можна у Запоріжж…

Кампанія з вибору сімейного лікаря розпочалася в Україні з 2 квітня. Для більшості українців вона має стати наочним втіленням реформ у медицині, адже торкнеться майже всіх. Суть процедури - укладання угоди на обслуговування з конкретним лікарем: сімейним чи терапевтом, якого треба обрати. За кожного пацієнта, що уклав угоду, медичний заклад, де той лікар працює, отримуватиме фінансування. Таким чином, реалізується принцип "гроші ходять за пацієнтом".

Журналісти порталу Depo.Запоріжжя вирішили на власному досвіді дізнатись, як саме працює механізм укладання декларації з сімейним лікарем у запорізьких поліклініках. І одразу зіткнулася з першою проблемою...

Поставити якісь питання запорізьким поліклінікам телефоном майже неможливо

Ранок починається зі спроб зателефонувати у поліклініку і дізнатись, що саме треба зробити, аби потрапити до сімейного лікаря. Перші проблеми виникли ще на етапі пошуку номерів реєстратур: у численних онлайн-довідниках вони є, але, по-перше, переважно стаціонарні, по-друге, левова частка з них просто "не обслуговується".

Ті, що виявилися робочими, здебільшого не відповідають, або ж там переправляють на інші номери, які також не відповідають. Процес здається нескінченним, а інформації все ще немає. Врешті решт, додзвонитись вдалось лише в поліклініку міської лікарні №3, що розташована на проспекті Металургів, 9. На тому боці слухавки, здається, взагалі нічого не знають про реформу: доводиться доволі довго пояснювати, що хочемо укласти декларацію про вибір лікаря, а не записатись на прийом. Після тривалих перемовин лунає: "У нас такого немає".

Схоже, треба дізнаватися про все на місці. Але тут чекає проблема друга.

Жодної підказки на численних інформаційних стендах

З паспортом (про це попередили у МОЗ) вирушаємо до поліклініки №1, розташованій на проспекті Соборному, 88. Тут доволі людно, у коридорах чималі черги. Біля реєстратури жінка в білому халаті саме пояснює суть реформи групі пацієнтів – зацікавлених чимало.

"Якщо ви живете на цій дільниці, добре знаєте лікаря та хочете до нього, беріть талон до дільничного лікаря на п'ятницю (розмова відбувається у середу, - Ред.), йдіть на прийом з документами і укладайте договір на прийомі" - розповідає працівниця медичного закладу. Каже, з документів при собі треба мати копії та оригінали паспорту й ідентифікаційного коду.

Пенсіонерка, що сидить в черзі до терапевта, розповідає: ще 2 квітня хотіла укласти угоду з цим лікарем. Але той повідомив, що поки не оформлює договори. Жінка каже, що взагалі не задоволена якістю медичного обслуговування й з подивом дізнається, що їй зовсім не обов'язково укладати угоду з лікарем, що її не влаштовує. "Можна обирати?", - дивується пенсіонерка.

Інформацію про нові взаємовідносини з лікарями більшість пацієнтів, а це переважно літні люди, черпають із екранів телевізорів. Поліклініка не поспішає допомогти їм розібратися. На численних інформаційних стендах на стінах медзакладу - жодного, який би доступно доносив до пацієнтів цю інформацію.

Усе по-старому, приходьте пізніше

Наступний пункт - поліклініка міської клінічної лікарні №6, розташована на вулиці Сталеварів, 34. Тут чесно зізнаються, що працюють по-старому. "Поки що в нас все призупинили, все працює в старому режимі. Чому – не знаю, це ж не від нас залежить", - працівниця реєстратури радить періодично дзвонити, уточнювати інформацію.

На решту питань, як то: чи можна буде укласти угоду з тутешнім лікарем, якщо приписані за іншою адресою, коли, все ж таки, запрацює нова система тощо, у реєстратурі точної відповіді не дають. "Поки начебто лише за місцем реєстрації, а далі, коли розпочнеться процес оформлення декларацій про обрання лікаря, може, щось зміниться", - розповідають у реєстратурі.

У коридорах поліклініки також не видно інформаційних плакатів, але схоже, що тут інформацію до пацієнтів доносять самі лікарі. Одна з жінок в черзі, почувши наші питання, заспокоює: "Скоро все запрацює, вони повідомлять, поки що можна по-старому".

Ще одна запорізька поліклініка - №10, розташована на бульварі Шевченка, 25. Тут процес обрання пацієнтами лікарів також не починали і коли почнуть, не знають. "Поки декларації не оформлюємо, додатково повідомимо", - кажуть у реєстратурі та наполягають: з "чужими", тобто, пацієнтами, що прописані за межами території, яку обслуговує лікарня, угоди не укладатимуть.

Категорична відповідь лунає неподалік плакату (першого, поміченого у поліклініках) про алгоритм дій пацієнта при обранні лікаря. Плакат радить "Обрати медичний заклад та лікаря". Інформації про обмеження за місцем проживання тут немає.

Ознайомившись з алгоритмом дій, повертаємося до реєстратури. Одна з працівниць змінює думку і каже, що під час оформлення декларації таки можна обрати будь-якого лікаря у будь-якій поліклініці без прив'язки до місця реєстрації пацієнта. У реєстратурі через це стається суперечка, адже інша працівниця наполягає: "Йдіть за місцем прописки або проживання".

Отже, на другий день оголошеної кампанії з обрання лікарів жодний із відвіданих журналістами медичних закладів не готовий ані укладати декларації, ані надати пацієнтам повну інформацію. Відсутні або розташовані у непомітних місцях плакати з алгоритмами дій пацієнтів. Самі працівники, схоже, потрібною інформацією також не володіють. Тож одно з двох: або пацієнти припустилися фальстарту, почавши штурмувати поліклініки з 2 квітня, або медичні заклади Запоріжжя навмисно чи мимоволі бойкотують оголошене нововведення.

Всі новини Запоріжжя сьогодні читайте на Depo.Запоріжжя

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme