Купіть кулемет і вгадайте кістку: Як Запоріжжя туристичні шаблони рвало

Туристичний ярмарок, на якому професіонали та аматори галузі презентували свої туристичні продукти, з розмахом відбувся на площі Маяковського у Запоріжжі в суботу, 27 травня

Олеся Нєдєліна
Журналіст регіональної редакції Depo.Запоріжжя
Купіть кулемет і вгадайте кістку: Як Зап…

На ярмарок туризму чекали понад місяць: він мав відбутися ще у квітні, однак був перенесений через погодні сюрпризи. "Запізно дещо, запорізький туристичний сезон вже у розпалі, можна сказати, наближається до закінчення", - напівжартома-напівшкодуючи каже запорізький краєзнавець Роман Акбаш. Дійсно, перший наплив туристів до Запоріжжя відбувається на травневі - їдуть переважно на Хортицю та Азовське узбережжя, зараз, з початком шкільних літніх канікул, розпочинається вже друга хвиля.

Утім, фестиваль покликаний продемонструвати, що зустріти і здивувати туристів Запорізький край готовий цілий рік. Той же Акбаш презентує на заході унікальний музей історії зброї, що працює з єдиним вихідним - 1 січня. В колекції, яку свого часу почав збирати подвижник Віталій Шлайфер, налічується понад 3000 експонатів, що охоплюють період від кам'яно-мідної доби до XX сторіччя. На жаль, навіть серед запоріжців про нього знають далеко не всі, що тут казати про мешканців інших регіонів. Аби привернути до музею увагу, біля презентаційного намету встановили кулемет "Максим" та обладунки середньовічного лицаря. "Ніхто з відвідувачів ще не питав, але вони продаються", - каже Роман. "Максим" на ярмарку можна було придбати за 22 тисячі гривень, лицарський "прикид" за 21.

Окрім того, кожні півгодини до намету підходили справжні лицарі: чемпіон з історичного фехтування "Битва націй-2017" Олег Тесля та його колега Владислав Крошка - і влаштовували майже справжні бої. Тож намет музею зброї користувався неабиякою популярністю.

Ще один натовп, переважно підлітків, зібрав на ярмарку крихітний стіл зі скромним написом "Археологічний конкурс".

Бажаючим перевірити, якщо не археологічні знання, то хоча б логіку з дедукцією (без яких в археології нема чого робити), пропонувалися два доволі непростих завдання. Перше - визначити, чиї кістки. На столі були викладені п'ять уламків, які, за словами керівника археологічного кружка Центру туризму Кима Гуленка, належали людині, дельфіну, мамонту, вовку та бику. Де чия, і треба було сказати. Друге випробування - з купи всіляких черепків обрати ті, що є археологічними знахідками.

Головний приз конкурсу був таким же непередбаченими, як і самі завдання. З'ясувалося, що таким чином комунальний заклад Центр туризму та Інститут археології Національної академії наук України заманювали молодь поволонтерити на розкопках. Хто вгадав - отримує поїздку на три дні на розкопки на острів Таволжанський, що у Дніпрових порогів, чи на Херсонщину - руїни фортеці Тягінь. Як розповів Гуленко, за перші години ярмарку його більш-менш задовольнили дві відповіді: однієї дівчини та десятирічного хлопчика, якому допомагала мама. Журналісти порталу Depo.Запоріжжя теж спробували взяти участь у підлітковому конкурсі: вгадали кістку мамонта і втекли, аби не підривати репутацію видання.

Загалом, хоча на ярмарку були представлені десятки закладів туристичної сфери, його атмосферу багато в чому створювали аматори. Хлопці-скаути розповідали про свої захоплюючи походи та дослідження - археологічні і геологічні.

Запорізький письменник Роман Артемов презентував власні книжки з історії Запоріжжя та розкішну мапу "Єврейські адреси Запоріжжя".

Місцеві майстри дивували різноманітними поробками і кулінарними витворами: наливками, консервацією, сирами.

Уперше взяли участь в ярмарку представники туристичної галузі з інших регіонів України: свої намети виставили Київ, Кропивниччина, Полтавщина тощо.

Однак головним тут все ж таки був запорізький туристичний продукт, який, в прямому сенсі, рвав шаблон про виключно пляжний та хортицький відпочинок на Запоріжжі. Навіть морський Приазовський район радив відвідувачам, насамперед, екскурсії до приазовських Болгарії та Албанії - тамтешніх етнічних сіл та мандрівку маршрутом "Приазов'я Православне".

Завзято "піарилася" перлина запорізького степу - "Садиба Попова", де на туристів чекають у будь-яку пору року. Серед поліграфічної продукції, яку представив на ярмарку цей музейний комплекс, були навіть розмальовки з видами замку Попових для малечі.

Туристичний ярмарок "Запоріжжя - місце щастя" відбувся удруге. Цьогорічний здався журналістам Depo.Запоріжжя більш упорядкованим, змістовним і цікавим, ніж попередній. Тепер залишилося дочекатися його, так би мовити, практичних результатів - проданого туристичного продукту. Минулого року прямо на ярмарку було укладено 200 попередніх контрактів. За словами директора Департаменту туризму ЗОДА Владислава Мороки, цьогоріч, виходячи з кількості учасників і рівня організації, сподіваються, щонайменше, на півтисячі угод. Тим більше, що всі туристичні групи, які були сьогодні в Запоріжжі, відвідали ярмарок на площі Маяковського, оскільки турагенції включили його до своїх маршрутів. Тож слава про запорізький туризм має цього літа розлетітися якщо не світом, то всією Україною - точно.

Всі новини Запоріжжя сьогодні читайте на Depo.Запоріжжя

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme