Куди водії посилають Зеленського: ТОП-5 найгірших запорізьких доріг

Серед найгірших доріг Запорізької області – й районні автошляхи, й ділянки міжнародної траси 
 

Журналіст регіональної редакції Depo.Запоріжжя
Куди водії посилають Зеленського: ТОП-5…

Україна готується до великого весняного дорожнього будівництва, про яке вперше було проголошено саме в Запорізькій області, точніше, на межі між нею та Донеччиною восени минулого року. Тоді президент України Володимир Зеленський хизувався тут новенькою трасою на Маріуполь та навіть проїхався нею за кермом авто. Портал Depo.Запоріжжя склав список (не вичерпаний) запорізьких доріг, по яких українські водії також радять проїхатися президентові.         

Автошлях М-18 (ділянка Василівка – Мелітополь): "Це якась кам’яна доба"

Автомобільний шлях міжнародного значення Харків – Ялта, що проходить територією Харківської, Дніпропетровської, Запорізької, Херсонської областей та АР Крим. Його протяжність 731,6 кілометра. Стан дороги на різних ділянках дуже різний.

До анексії Криму саме цією трасою діставалися півострову відпочивальники зі східних областей України, нею ж користувалися росіяни. Улітку дорога не  була здатна впоратися з курортним трафіком, не в останню чергу, через її поганий стан. З того часу він не поліпшився. 

Функцію туристичного маршруту дорога виконує й нині. Веде до запорізьких курортів, а також курортів Херсонщини: Генічеська й Арабатської стрілки.  

На території Запорізької області найгірша ділянка цієї траси – від Василівки до Мелітополя. Це ж, напевно, й найгірша дорога в усій області. "Напливи, ями, ями, середня швидкість 60 км на годину"; "Від Мелітополя до Василівки або навпаки – це кам'яний вік, по одній смузі, де напливи, вибоїни і ями. І по цій дорозі, одній із двох з Криму, влада сподівається повертати Крим"; "Багато напливів і пральної дошки. Зворотно з Мелітополя до Запоріжжя стан краще", – розповідають водії, які проїхалися цією дорогою в останні два місяці.

У напрямку Мелітополя зіпсовану дорогу водії на деяких ділянках намагаються об’їжджати по зустрічці. Не дивно, що це одна з найбільш аварійно небезпечних доріг. Улітку з курортним трафіком вона впоратися, як і раніше, не може. Тут часто утворюються автомобільні затори.    

   

Цьогоріч Укравтодор планує відремонтувати майже 130 кілометрів цієї траси, які саме ділянки, поки невідомо.  

Автошлях Н-30: "Трапляються ями у півколіна"  

Автодорога державного значення Василівка – Бердянськ (раніше дорога регіонального значення Р-37 Енергодар-Василівка-Бердянськ). Протяжність автошляху Н-30 – 136 кілометрів. Дорога є евакуаційною на випадок аварії на Запорізькій АЕС, а також одним із головних автошляхів до курортів запорізького Приазов'я, насамперед, Бердянська та Приморська.

Раніше вважалася однією з найгірших в області, але у 2018 році її частково відремонтували. Водії навіть оцінили зміни.

Утім, місцями ремонт виявився не надто якісним – подекуди залишилися асфальтові напливи, уже після ремонту з’явилися й нові ями. Загалом, на дорозі більш-менш нормальні ділянки перемежовуються із геть вбитими. "Траса відверто небезпечна тим, що на відремонтованій дорозі трапляються ями в півколіна. Наприклад, на мосту – на відрізку, що капітально відремонтував "Онур". Їхати тільки вдень зі швидкістю 80-90 км на годину"; "Дорога в порівнянні з тим, що було раніше, набагато краща. Єдиний мінус – це ділянка після Василівки, поворот на Токмак"; "У порівнянні з тим, що було – небо і земля, обережним бути в бік Бердянська, після села Замостя, перед Зеленівкою, якщо комусь їхати в Приморськ, не звертати на Панфілівку, а їхати через Болгарку (Коларівку), там все залатане", – діляться враженнями та досвідом водії.

Дорогу серед іншого "вбивають" фури, що везуть вантажі в Бердянський морський торгівельний порт та звідти.

Усі водії сходяться на тому, що найгірша ділянка дороги – від повороту на Токмак і майже до самого Бердянська. Також майже усі називають автодорогу "денною", у тому сенсі, що в темну пору доби їздити нею дуже небезпечно.

Якісний ремонт та ретельний контроль проведених робіт, а також ваговий контроль могли б зробити дорогу прийнятною для пересування. Проведення ремонту автошляху Н-30 заплановано на цей рік, планується оновити 118,7 км дорожнього покриття.

Автошлях Н-23: "Нехай Зеленський ним проїде"

Автодорога державного значення протяжністю 260 кілометрів Кропивницький – Запоріжжя. Проходить територією трьох областей: Кіровоградської, Дніпропетровської та Запорізької. В автомобілістів вважається однією з найгірших, якщо не найгіршою в Україні. Сумновідома тим, що саме на ній (на території Дніпропетровської області) загинув в автокатастрофі у лютому 2015 року співак Кузьма – Андрій Кузьменко.

Стан дороги Н-23 поганий на території усіх регіонів, якими вона проходить. "Це не траса. Це ями з елементами асфальту", "Дороги просто немає. Є гарний місячний пейзаж", – такі характеристики залишають водії, яким не пощастило їхати цією дорогою минулого та вже цього року.

Вважається, що саме запорізька ділянка автошляху Н-23, тобто від Запоріжжя до межі з Дніпропетровщиною, найкраща. Але найкраща вона лише у порівняні з іншими відрізками дороги.

"Їхав в день 7 лютого. Швидкість 60 – 80 км на годину. Є великі ями. В ночі будьте обережні"; "Нормальні ділянки упереміш з убитими, з ямами, як після бомбардування. Після зими буде пекло, в принципі туди вже вночі їхати небезпечно"; "Ділянку Запоріжжя-Марганець-Нікополь буду пам'ятати довго. Навіть з матюками неможливо описати. Особливо Марганець. Ями – дна не видно! Якщо є хоч якась можливість об'їхати цю ділянку, то об'їжджайте"; "Дорога дуже погана, машині з невеликим кліренсом краще не їхати. У Марганці немає дороги, хто-небудь скажіть Зеленському, нехай проїде по цій дорозі, може перед його візитом підлатають хоч трохи", – пишуть водії на форумах.  

Сказали Зеленському чи ні, невідомо. Утім, автошлях Н-23 Кропивницький – Кривий Ріг – Запоріжжя включений Урядом у перелік великого дорожнього будівництва на цей рік. Тепер запорізькі автолюбителі переймаються: усю дорогу відремонтують, чи запорізьку ділянку як умовно найкращу, не чіпатимуть. Однак в Запорізькій ОДА заспокоюють, що в планах – ремонт 10 кілометрів траси Н-23 на території області, а також автошляху Р-73, що відгалужується від траси Н-08 в бік Нікополя. На останньому хочуть полагодити майже 7 км дорожнього полотна.   

Автошлях М-18 (ділянка Новомосковськ – Запоріжжя): "Величезні ями, машин мало"

Ще одна вбита ділянка траси  міжнародного значення М-18 – відрізок Новомосковськ – Запоріжжя.

Дніпропетровську частину автошляху водії оцінюють на "двійку", запорізьку – на "трійку". Традиційно скаржаться на ями та напливи асфальту. "По Дніпропетровській області – оцінка "2". Деякі ділянки – жах. У Запорізькій області стан дороги кращий, можна їхати 90 км/год. Але дорога в багатьох місцях продавлена, напливи асфальту. Оцінка "3"; "Запоріжжя – Новомосковськ. Відрізок цієї дороги – одна з найгірших ділянок на шляху із Запоріжжя до Києва", – кажуть автолюбителі.

Після ремонту траси Н-08 на ділянці Дніпро – Запоріжжя водії воліють не їздити дорогою М-18. Відповідно машин тут значно поменшало. "Їхав з Харкова до Кирилівки через Новомосковськ, від Новомосковська до Запорізької області це говножесть. Ями. Назад поїду через Дніпро-Запоріжжя"; "Величезні ями, машин мало, треба їхати тільки по новій дорозі Запоріжжя –Дніпро", – радять водії. 

Автошляхи Т 0408, Т 0401 та інші: Провінційний занепад

У Запорізькій області безліч регіональних доріг, пересуватися якими майже неможливо. Ділянка автошляху Т 0408, що веде з Гуляйполя до Оріхова, та ділянка автошляху Т 0401, що веде від Гуляйполя до Полог, – не виключення, а яскраві приклади поганих доріг. Суцільні ями, деякі ділянки цих доріг водії долають із середньою швидкістю 20 кілометрів на годину.

         

Варто зазначити, що й в обласному центрі, про який жартують, що звідси не вилетиш та не поїдеш, годі й шукати нормальних доріг. Навіть центральний проспект Запоріжжя – Соборний перебуває у не найкращому стані. На мостах Преображенського автівки то потрапляють у жахливі ями, то на них летять згори шматки бетону (міст двоярусний, верхній ярус – залізничний). Добудова нових мостів через Дніпро, як і раніше, перебуває у дещо підвішеному стані.      

Читайте також:

Кузня мільйонерів: ТОП-10 товстосумів із запорізькими корінням та бізнесом;

Ключові підприємства зупиняються: Яка соціальна катастрофа чекає на Запоріжжя;

"Урізання" додаткової дотації: Як у Гончарука пошматували надії запоріжців на якісну медицину.

Всі новини Запоріжжя сьогодні читайте на Depo.Запоріжжя

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme