Ахметов захопив медіапростір Запоріжжя: Що робитимуть Бриль з Богуслаєвим

Знавці запорізького медіаринку розповіли про те, навіщо Богуслаєву ще один канал, чи зможе хтось конкурувати з "запоріжсталівськими" ЗМІ та яких змін очікувати в запорізькій медіасфері з наближенням виборів

Depo.
12 вересня 2017 12:00
ФОТО: depo.ua

Із завершенням літа в Запоріжжі пожвавлюється не тільки політичне життя, а й медійне середовище. На ринку ЗМІ сталися кілька подій, які активно обговорюють колеги. До того ж, не за горами період передвиборних кампаній, який неодмінно вплине на загальну картину в цій галузі. Про це портал Depo.Запоріжжя поговорив з двома людьми, які добре знають місцевий медіапростір.

Це медіаексперт Наталія Виговська...

... та журналіст і аналітик Сергій Сидоров. Він, за власним зізнанням, "любить пити каву з цікавими людьми", від яких дізнається чимало цікавого.

У "холодній війні" між облдержадміністрацією та мерією губернатор Костянтин Бриль явно програє в інформаційній площині. Чи вдасться йому "підсилитись" на цьому "фланзі"?

Наталія Виговська: Костянтин Бриль стверджує, що в нього немає ЗМІ. "8-й канал" нібито "не його", але при цьому всі знають, що він курується людьми, близькими до нього. Ситуація з цим каналом демонструє, що уявлень, як треба будувати медіа-стратегію в регіоні, у цієї команди немає. Важко сказати, чого їм не вистачає: людських ресурсів чи знань, але факт лишається фактом. Тим паче, він якось казав, що він тут у відрядженні. Напевно, наступний пункт відрядження – це Київ. Навіщо надовго затримуватись тут?

Сергій Сидоров: Лояльність окремих медіа (наприклад, "8-го каналу" чи "Паноптікону") до Бриля досягається за рахунок особистих знайомств та зв'язків. Власних ЗМІ губернатор не має, тому його позицію в інформаційному просторі не дуже добре чути.

ЗМІ, пов'язані з комбінатом "Запоріжсталь" (TV5, "Індустріалка", "Панорама") - регіональні лідери за обсягом витрачених ресурсів та охопленням аудиторії. Чи зможе у недалекому майбутньому (зокрема у світлі наближення виборів) якась місцева фінансово-промислова чи політична група конкурувати з "ахметівськими" в медіапросторі?

Наталія Виговська: Я не бачу таких гравців. Для Ахметова Запоріжжя – це своєрідна компенсація втрат у Донецьку, де він був лідером у всьому. Важко уявити, кому ще наше місто може бути настільки цікавим. Якщо досі не з'явилося жодних бажаючих витратити таку кількість грошей на ЗМІ, то навряд чи вони з'являться. Ближче до виборів, можливо, будуть якісь ситуативні вливання у медіа. Але "запоріжсталівські" ЗМІ – це тренд, а не короткотермінова ініціатива.

Сергій Сидоров: Змагатися з комбінатом наразі ніхто не зможе – для цього потрібні багатомільйонні вливання та роки роботи. При цьому варто зауважити одну особливість роботи "Запоріжсталі" з медіа. Вона веде свою боротьбу на інформаційному полі, використовуючи виключно ті ЗМІ, які безпосередньо їй належать. Комбінат не залучає до висвітлення важливих для себе тем сторонні ресурси (наприклад, центральні канали), хоча з його можливостями міг би. Протистояння ведеться у "фоновому режимі". Інша справа – те, що це "фоновий режим" у них доволі потужний.

Ходять чутки, що В'ячеслав Богуслаєв придбав телеканал ВПТВ ("Вільний простір"). У голови "Мотор-Січі" вже давно є свій телевізійний "рупор", добре знайомий містянам – "Алекс". Навіщо йому ще один?

Наталія Виговська: Богуслаєв чітко знає, що він робить. Напевно він розширює межі свого впливу. До того ж, підріс з точки зору пізнаваності його син. Зараз виходить багато "джинси" про Олександра Богуслаєва – нам постійно розповідають, який він прекрасний меценат. Можливо, це робота в тому ж напрямку.

Сергій Сидоров: В "Алекса" немає цифрового мовлення, а у ВПТВ – є. Йому потрібен не канал як такий, а "цифра". За контентом це швидше буде той самий "Алекс".

Найпомітнішою подією початку вересня у сфера запорізьких ЗМІ стала звістка про відродження "Суботи+" - колись найпопулярнішої приватної газети регіону. Чи вдасться головному редактору Богдану Василенку повернути виданню той вплив, який воно колись мало? Чи буде оновлений проект комерційно успішним?

Наталія Виговська: Судячи зі всього, в Богдана дуже амбітні плани. Якщо він їх реалізує – це буде чудово. Але я можу пригадати свій досвід. Колись ми видавали газету і в якийсь момент пішли з ринку лише на три тижні, бо вирішили переробити концепцію. Ми її переробили. Але при цьому, звичайно, втратили майже всю аудиторію, що була, і почали з нуля набирати нову. Богдану буде складно, але якщо це буде професійний проект, у нього є всі шанси зайняти свою нішу. Це достатньо сміливо – відкривати саме газету. Друковані медіа наразі "в комі", і, можливо, нова "Субота+" пожвавить це середовище.

Сергій Сидоров: З точки зору нашого медіасередовища подія, звичайно, позитивна. Щодо соціальної користі – давайте подивимося на контент. А от стосовно рентабельності проекту є питання. Зокрема "Субота+" завжди хворобливо реагувала на зростання курсу валют, оскільки друкувалася на імпортному папері. У старому форматі газета точно не буде прибутковою. Яким буде новий формат – подивимося, коли вийде перший номер. Ще чимало залежить від конвергенції газети та сайту.

Яких змін очікувати в запорізькій медіасфері з наближенням президентських та парламентських виборів?

Наталія Виговська: У першу чергу, може з'явитися низка нових онлайн-ресурсів. Можливо, виникне кілька газет, але, в першу чергу, зміни будуть помітні саме у полі інтернет-медіа. Це або підсилення вже існуючих сайтів, або поява нових, "одноденних".

Сергій Сидоров: З наближенням виборів у нас виникають і надалі виникатимуть нові партії, які створюватимуть місцеві осередки, відкриватимуть тут офіси. Лідерам цих осередків треба хоч якось "світитися" в інформаційному просторі – аби керівництво в Києві бачило, що вони хоч щось роблять, а не просто гроші "пиляють" та чай у офісі п'ють. Найпростіший шлях до цього – створити власне, але формально незалежне, інтернет-ЗМІ. Штук п'ять таких сайтів має виникнути. Кадрів для них точно не бракуватиме – завжди є студенти, які займатимуться наповненням таких ресурсів.

Які запорізькі ЗМІ протягом останнього року найбільше "виросли" за якістю?

Наталія Виговська: "061" та "Громадське Запоріжжя". Вони дотримуються етики та впроваджують багато нових форматів.

Сергій Сидоров: "061" - в них купа спецпроектів та нових рубрик.

В кого з "гравців" місцевого медіаринку цього року, навпаки, помітно впав рівень?

Наталія Виговська: За контентом - "Перший запорізький" та "Панорама". Хоча весь цей пул – "на дні". А ще – сайт Z-city. Як окремий проект це – "мікрокошмар".

Сергій Сидоров: На негатив я не звертаю увагу, тому прикладів не наведу.

Чого чекати від нового політичного сезону на Запоріжжі, читайте у статті на Depo.Запоріжжя.

Більше про життя в Запоріжжі та області читайте на Depo.Запоріжжя