Час розпливчастих гасел: Які політики та з чого стартували у Запоріжжі

За два з половиною місяця до офіційного старту президентської виборчої кампанії приблизно третина великих рекламних конструкцій у центрі Запоріжжя вже зайнята політичною рекламою

Журналіст регіональної редакції Depo.Запоріжжя
Час розпливчастих гасел: Які політики та…

Запорізький проспект Соборний – найзручніша територія для розміщення реклами. Він завдовжки 11 кілометрів, проходить крізь чотири з шести районів міста, тут зосереджена вся адміністративна діяльність обласного центру, значна частина торгівельних майданчиків, авто- та залізничний вокзали, тож потік людей завжди потужний.

Портал Depo.Запоріжжя оцінив кількість політичної реклами на Соборному, яку, з оглядом на наближення виборів та її зміст, можна вважати передвиборчою. Бордів та сіті-лайтів, які кинулися в очі журналістам, а значить, не лишаються не поміченими містянами, приблизно півсотні. Політиків та політичних сил, що таким чином заявили про себе у центрі, – десяток.

Найбільше на Соборному представлений президент України Петро Порошенко. Щоправда, переважно не на бордах, а на сіті-лайтах, яких приблизно два десятки. Розташовані вони щільно, але на доволі невеличкій ділянці, переважно неподалік Запорізької ОДА. Чинний президент ще офіційно не оголошував про участь у виборах. З сіті-лайтів транслюються важливі для українців меседжі про посилення армії, захист мови та створення єдиної помісної церкві. Усе це – на тривожному маруновому тлі. Це одночасно підсумки діяльності президента та, скоріше за все, основні тези, на яких буде побудовано другу президентську кампанію Порошенка. Від решти політичних бордів президентські відрізняє конкретика заяв.

На другому місці за кількістю зайнятих рекламних площин – "Партія миру", про створення якої у березні оголосив бізнес-партнер Рината Ахметова, опоблоківець Вадим Новинський. Її помітних бордів та сіті-лайтів на Соборному сім. "Партія миру" зареєстрована як громадська організація, але за бажання їй не складно буде "перекупити" партійний бренд, адже "партії миру" в Україні популярні. У Міністерстві юстиції зареєстрована, наприклад, Партія миру та розвитку. Іншу – Всеукраїнську партію миру та єдності, що потім змінила назву на "Наступ", – ще у 2017 році "перехопила" Надія Савченко.

Поки проект Новинського "тішить" запоріжців геть абстрактними силогізмами на кшталт "Буде мир – буде добробут".

Зважаючи на особистість фундатора "Партії миру", який транслює меседжі російської пропаганди, можна припускати, що саме в інтересах агресивного сусіда і діятиме це об'єднання. З огляду ж на відсутність на "мирових" бордах облич і прізвищ та позбавлені конкретики тези, очевидно, що остаточний формат об'єднання ще не визначений. У майбутньому "Партія миру" може стати й слоганом, під яким зберуться проросійські сили, й окремим політичним проектом колишніх "регіоналів", створеним, насамперед, під парламентські вибори. Варто зазначити, що на території Запорізької області "Партія миру" візуально лідирує за кількістю бордів.

Почесне третє місце за кількістю помітної політичної реклами на Соборному посідає ще один політик "російського розливу" Євген Мураєв. Він наприкінці вересня 2018 року оголосив про вихід із партії "За життя" і ось вже постав як лідер нового проекту зі "свиснутою" (а можливо, подарованою "кураторами") назвою "Наші". Нагадаємо, рух "Наши" був започаткований на Росії головним ідеологом путінського режиму Владиславом Сурковим, російська опозиція, та й не тільки вона, порівнювала його учасників із гітлерюгендом.

Поки жодних обіцянок на бордах Мураєва немає, лише заклик, долучатися до політичної сили.

На четвертому місці за кількістю помітної політичної реклами в центрі Запоріжжя – "Основа", борди якої з'явилися в місті десь півтора року тому, можливо, в очікуванні дочасних виборів. Нині бордів цієї політсили на Соборному три. Тези, якими себе позиціонує ця партія, теж геть абстрактні: "Компроміс – основа миру", "Компроміс – основа єдності". Партія представлена двома обличчями – Сергія Тарути та Андрій Ніколаєнка. Перший – доларовий мільйонер, що тривалий час здавався успішним бізнесменом. Перлиною бізнес-вотчини Тарути був металургійний комбінат, розташований в нині окупованому Алчевську. Але справжній контроль над підприємством Тарутою був втрачений задовго до війни: наприкінці 2009 року контрольний пакет акцій отримав не названий пул російських інвесторів, близьких до Кремля. Вдавався Тарута й до спроб партійного будівництва, геть не успішних. У 2006 році проект очолюваного ним "ІСД" – партія "Еко +25%" – не зміг здолати 3% бар'єр, при цьому аналітики зазначали, що вартість кожного голосу була захмарною. Тако ж в політичному активі Тарути не дуже вдале губернаторство на Донеччині тривалістю вісім місяців та тихе позафракційне нардепство.

Друге обличчя "Основи" і колишній підлеглий губернатора Тарути – Ніколаєнко. За часів Януковича – регіонал, голова Кіровоградської ОДА. Ще раніше – дипломат. Очолює раду директорів компанії "Велта", що розробляє ільменітові родовища на Кропивниччині.

На партію "Відродження" бордів, схоже, не вистачило. Вона представлена на Соборному двома помітними банерами: жодних облич і слоганів – лише назва партії. Цей проект із міцним "залізничним корінням" у 2015 році постав із попелу, як подейкували, за підтримки олігарха Ігоря Коломойського, можливо, в якості альтернативи "Укропу" для півдня і сходу на місцеві вибори. Виборчий список у Запоріжжі складався з представників підприємств Коломойського та АвтоЗАЗу. Утім, реальної підтримки не отримав. Партія активізувала діяльність у Запоріжжі на початку цього року, презентувавши на ЗАЗі та "Мотор Січі" "нову економічну стратегію" і знову зникла з політичного небосхилу міста.

Щонайменше у двох місцях на проспекті Соборному регулярно стоять намети Національного корпусу – партії, що виросла з об'єднаних в громадську організацію АТОвців-"азовців" та ультрас. З моменту створення в 2016 році активність Нацкорпусу в Запоріжжі лишається на постійному середньому рівні.

Індивідуалізовану рекламну конструкцію має на проспекті Соборному співголова фракції "Опозиційний блок" у Верховній Раді Олександр Вілкул. Жодних натяків на рідну політичну силу, хіба що біло-блакитний колір – щось середнє між партійними кольорами "опоблоківців" та їхніх попередників-"регіоналів". Вілкул виступає під слоганом "Ми переможемо". Борди з Вілкулом регулярно з'являються у Запоріжжі. Схоже це заділ на президентську кампанію.

Єдина людина, яка чітко заявила на Соборному про свою участь у президентській кампанії, – одіозний очільник Соціалістичної партії Ілля Кива. На пересувній рекламній конструкції партійного кольору – хештег КиваПрезидент. Зважаючи, що яскрава рекламна конструкція пересувається неподалік фаст-фудів, дехто з містян сприймає її як комерційну рекламу. Здалеку можна прочитати, наприклад, як "КаваПрезидент".

Жодних бордів із потенційними мажоритарниками парламентських виборів-2019 на проспекті Соборному станом на середину жовтня, тобто за рік до виборів, не помітно.

Отже, реклами, яку можна вважати передвиборчою за змістом, у центрі Запоріжжя побільшало. При цьому лише один потенційний учасник заявив про президентські амбіції, ще двоє начебто натякають. Представлені далеко не всі потенційні учасники президентських, тим більше, парламентських перегонів. Конкретних пропозицій політики і політсили з бордів не транслюють, за виключенням Порошенка. Немає поки що й постерів, які можна було б охарактеризувати як антирекламу. Офіційно президентська виборча кампанія розпочнеться за два з половиною місяця – 31 грудня.

Читайте також:

"Розхитування" як технологія: Навіщо Росії впливати на вибори в Україні.

Всі новини Запоріжжя сьогодні читайте на Depo.Запоріжжя

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme