Квиток до Утопії, або навіщо запорізьким мільйонерам безкоштовні трамваї

Запорізькі депутати вигадали чергове ноу-хау: зробити проїзд у міському електротранспорті безкоштовним абсолютно для всіх

Квиток до Утопії, або навіщо запорізьким…

Навіщо такі крайності, як буде працювати в подальшому єдине в місті транспортне комунальне підприємство та чим ця ідея може обернутися для обласного центру, з'ясовував портал Depo.Запоріжжя.

На сьогоднішній день в Запоріжжі функціонує єдине комунальне підприємство, яке здійснює пасажирські перевезення - "Запоріжелектротранс". На балансі підприємства є кілька великих автобусів, які курсують за двома маршрутами. Основний же вид транспорту, яким здійснюються перевезення, це трамваї та тролейбуси. Їздити безкоштовно тут можуть пільговики, серед яких пенсіонери, ветерани, інваліди, багатодітні сім'ї, почесні мешканці міста, чорнобильці, афганці, АТОшники тощо. Всі ж інші сплачують за проїзд 2 гривні.

Проте, вже з нового року правила проїзду можуть змінитися, і за послуги трамваїв та тролейбусів не буде платити ніхто.

Принаймні, з такою ініціативою виступає депутат Запорізької міської ради, відомий бізнесмен та колишній чиновник Геннадій Фукс. Саме він зареєстрував проект рішення, згідно з яким з першого січня 2017 року проїзд у міському електротранспорті стане безкоштовним для всіх. "Для Запоріжжя, можливо, це щось нове, проте багато міст Європи вже практикують безкоштовний проїзд у міському транспорті", - каже пан Фукс і наводить приклад Польщі, де в кількох містах вже запровадили таку систему роботи.

Окрім того, пан Фукс каже, що запорожці заслужили право на безкоштовний проїзд. По-перше, Запоріжжя – екологічно неблагополучне місто. Окрім того, що городяни дихають шкідливими викидами з заводів, вони ще й змушені вдихати вихлопні гази від автомобілів. По-друге, містяни платять податки і таким чином, на думку пана Фукса, вони автоматично сплачують проїзд у комунальному транспорті. Окрім того, податки платять і промислові підприємства. Тож за їхній рахунок можна дозволити запорожцям пересуватися безкоштовно.

Ну, й нарешті: протягом багатьох років КП "Запоріжелектротранс" є збитковим підприємством, яке постійно дотується з міського бюджету. До того ж, компенсацію за перевозку пільговиків раніше отримували з Державної казни. Цього ж року Київ на це гроші не виділятиме. Тож ці трати знову таки ляжуть на міський бюджет.

"ЗЕТ заробляє лише 20% грошей від потреби, інші 80% - це гроші міського бюджету, які підприємство отримує у вигляді дотації. Ми пропонуємо на 100% дотувати підприємство, при умові безкоштовного проїзду для всіх мешканців міста. За попередніми підрахунками, мова йде про 30 мільйонів гривень на рік. Для міста, це незначні гроші. Це лише 0,6% від бюджету", - зазначає Фукс.

Що ж стосується долі комунального підприємства, депутат зазначає: воно продовжить своє існування. Більш того, ЗЕТ відчує значне фінансове полегшення, бо з переходом на безоплатний проїзд, можна буде звільнити кілька десятків працівників і заощаджувати кошти на зарплаті. За його словами, під скорочення підпадуть контролери, кондуктори, касири, що продають квитки та проїзні, а також суттєва кількість управлінців.

Колега Фукса по депутатському корпусу – відомий АТОшник та народний обранець В'ячеслав Зайцев вважає, що ідея безкоштовного проїзду у комунальному транспорті – банальний популізм, а за користування тролейбусами та трамваями повинні платити усі. "Особисто я вважаю, що за проїзд повинні платити усі. Бо всі ці пільги – це чорна діра в економіці міста. І ці гроші можна направити, перш за все, на розвиток підприємства. Так, ЗЕТ – дотаційне підприємство, але ми повинні його зберегти і розвивати, бо сучасне європейське місто не може існувати без електротранспорту. Але безкоштовний проїзд для всіх – це вже занадто… Я бачу в цьому лише популізм", - каже Зайцев.

Його думку повністю розділяє колишній мер Запоріжжя Євген Карташов, за часів якого було придбано кілька нових тролейбусів та трамваїв. Він запевняє, що жодна комунальна структура не може працювати просто так, за "спасибі". "Нам потрібні гроші і на дороги, і на ЖКГ, і на ремонт ліфтів. А гроші з неба не падають – їх треба заробляти. А промислові підприємства платять податки не на безоплатний проїзд, а для того, щоб у міста були гроші для вирішення першочергових задач", - вважає Карташов.

Ідею стосовно безкоштовного проїзду колишній очільник міста теж вважає популізмом. "Це все – популізм та фікція. Досить вже цим займатися! Неможливо побудувати комунізм в окремому місті. Краще подумати, як допомогти підприємству, щоб воно заробляло гроші і розвивалося", - каже Карташов.

Запорізькі депутати вигадали чергове ноу-хау: зробити проїзд у міському електротранспорті безкоштовним абсолютно для всіх - фото 1

Розкритикували утопічну пропозицію й на ПАО "Мотор Січ", що ремонтує для міста трамваї і тролейбуси. "Рішення з безкоштовним проїздом може завершитися ліквідацією "Запоріжелектротрансу", що в жодному разі не можна допустити. То ж, не треба займатися популізмом і дешевим піаром", - коментує ініціативу голова наглядової ради ПАО "Мотор Січ" Анатолій Малиш.

На самому ж "Запоріжелектротрансі" кажуть, що ще не чули про ідею безкоштовного проїзду. Проте запевняють: готові відстоювати своє підприємство і робочі місця. А якщо депутати проголосують за це популістське рішення, співробітники ЗЕТ погрожують страйками та мітингами.

Всі новини Запоріжжя сьогодні читайте на Depo.Запоріжжя

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme